Psychologia Doświadczeń Subiektywnych (PDS)

Edycja Online

  • 1 tydzień: 27-30 maja 2024 w godzinach 17.00 – 21.00
  • 2 tydzień: 3-6 czerwca 2024 w godzinach 17.00 – 21.00
  • 3 tydzień: 10-13 czerwca 2024 w godzinach 17.00 – 21.00
  • 4 tydzień: 17-20 czerwca 2024 w godzinach 17.00 – 21.00
  • 5 tydzień: 24-27 czerwca 2024 w godzinach 17.00 – 21.00
  • 6 tydzień: 1-4 lipca 2024 w godzinach 17.00 – 21.00

Cena: 15 900 zł brutto

Zastrzegamy prawo do odwołania szkolenia w przypadku niezebrania odpowiedniej grupy uczestników.

Zapisz się / Rezerwuj miejscePowiadom mnie o nowym terminie

Opis szkolenia

Szczegółowe informacje na temat kursu „Psychologia Doświadczeń Subiektywnych”

Psychologia Doświadczeń Subiektywnych to program stworzony w wyniku wielu lat doświadczeń i badań Instytutu Kognitywistyki oraz osobiście Macieja Bennewicza wraz z zespołem. Bennewicz od 34 lat zajmuje się pracą z ludźmi i dla ludzi w obszarze szeroko pojętego rozwoju osobistego – od socjoterapii po coaching, tutoringu, mentoring oraz szkolenia kompetencyjne. Organizacje stworzone na przełomie lat przez Macieja Bennewicza zajmowały się również badaniami socjologicznymi.

Od 4 lat Instytut wykorzystuje odkrycia współczesnej neurofizjologii, neurobiologii i kognitywistyki. Scala je i tworzy narzędzia oparte na mechanizmach neuroplastyczności mózgu.

Od 23 lat Bennewicz wraz różnymi zespołami tworzy innowacyjne przedsięwzięcia biznesowe w obszarze edukacji i rozwoju (m.in. firma Persona, Wydawnictwo Coach & Couch – Autobus i Kanapa, Norman Benett Group, a obecnie Instytut Kognitywistyki).

Kognitywistka to nowoczesna dyscyplina naukowo- badawcza i rozwojowa o charakterze synkretycznym i synergicznym. Kognitywistyka nie skupia się na wybranych metodach jak np. podejście procesowe, systemowe, psychodynamiczne lub poznawcze, ale eksploruje je wszystkie – wychwytujące te modele i narzędzia, które okazują się najbardziej pomocne i skuteczne w pracy z ludźmi.

Na podstawie naszych doświadczeń, w ślad za wybitnymi postaciami takimi jak Carl Gustv Jung, Arnold i Amy Mindell, Ken Wilber, Stanislav Grof, James Hillman – doszliśmy do wniosku, że jedyną, skuteczną drogą do poznania, zrozumienia i wsparcia jednostki jest podejście subiektywne, całkowicie indywidulane, osobnicze. Również wieloletnia praktyka socjoterapeutyczna, coachingowa i superwizyjna potwierdziła nasze intuicje i doświadczenie cytowanych mistrzów.

Poznając człowieka zapomnij wszystko co wiesz i stwórz psychologię od nowa!

Znaczy to, że akademicka psychologia i socjologia tylko w jakiejś części opisują sprawy i dylematy ludzkie. Znane i stosowane modele terapeutyczne mają tę wadę, że posługują się nierzadko sztywnymi ramami pojęciowymi – jedne obszary nadmiernie akcentując (np. seksualność człowieka) inne ignorując (np. relacje w grupie społecznej). Psychometria i socjometria, czyli popularne testy obrazują jedynie niektóre aspekty osobowości ludzkiej inne całkowicie pomijając. Ponadto wyniki powstałe na skutek badania kilkunastu a czasem zaledwie kilku osób podawane są jako norma lub przeciwnie jako patologia dotycząca całej populacji ludzi.

Nierzadko coach, socjoterapeuta, mentor – wchodząc w relację z drugim człowiekiem nieświadomie może dokonywać dziesiątków założeń na temat natury ludzkiej i problemów klienta. Tymczasem człowiek to indywidualna historia, opowieść, którą jednostka sama sobie opowiada częstokroć powtarzając w niej to wszystko, o czym wcześniej jej opowiedziano. Jesteśmy narracyjni, a to oznacza, że opowiedziano nam nasz świat a także opowiedziano naszą osobowość we wczesnym dzieciństwie, następnie utrwalono w młodości, my zaś, dorośli powtarzamy opowiedziane wzorce i schematy jako oczywiste, niezmienialne i nieusuwalne fakty. Z powodu narracji, czyli powtarzanych sobie opowieści cierpimy i odnosimy sukcesy. Jednakże proces ten najczęściej bywa nieświadomy a schematy – zawodne, fałszywe, tylko częściowo dopasowane do rzeczywistości.

Tak powstał program (PDS- PSE). Jego celem jest wieloetapowe, wszechstronne przygotowanie edukatora-socjoterapeuty do pracy rozwojowej z drugim człowiekiem jako:

  • Wsparcie ogólnoludzkiego rozwoju jednostki
  • Wzmocnienie osobistych zasobów jednostki
  • Wsparcie i wzmocnienie procesu zdrowienia

Szczegóły szkolenia

Psychologia Doświadczeń Subiektywnych

Dla kogo?

Program jest skierowany do wszystkich osób zajmujących się profesjonalnym procesem socjoterapii, coachingu, mentoringu, tutoringu, zarządzaniem ludźmi a także szeroko pojętym wspieraniem rozwoju, edukacją oraz procesem zdrowienia.

Dobrą rekomendacją do przystąpienia do kursu jest posiadanie wiedzy i zawodowej biegłości w pracy z ludźmi, a także znajomość podstawowych zagadnień psychologicznych. Kurs ma charakter zawansowany. Jest oparty w pewnej części programowej na pracy własnej pozwalającej prześledzić pełen proces rozwoju a także uleczyć (uzdrowić) osobiste zranienia.

Korzyści

  • Uczestnicy zapoznają się z wieloma językami (sposobami) budowania relacji i komunikacji z ludźmi, a każdy z nich będzie uzupełniony odpowiednimi narzędziami (technikami, ćwiczeniami) służącymi do tworzenia świadomego kontaktu w procesie osobistego rozwoju
  • Uczestniczy przejdą osobisty proces rozwojowy pod okiem doświadczonych superwizorów – w celu uzyskania spójności i równowagi osobistej
  • Uzyskają biegłość w rozumieniu i stosowaniu założeń PDS wraz z dedykowanymi specjalnie do tej metody narzędziami
  • Uzyskają biegłość w prowadzeniu sesji z klientami z zastosowaniem metody oraz filozofii PDS z wykorzystaniem odpowiednich, dedykowanych do PDS narzędzi
  • Uzyskają licencję – certyfikat PDS uprawniający do powoływania się na metodę, stosowania metody i legitymowania się uprawnieniami do stosowania PDS w praktyce

Trenerzy

Maciej Bennewicz

Założyciel Instytutu Kognitywistyki, wykładowca kognitywny, superwizor, master coach, mentor

Twórca programu coachingowego European Quality Award akredytowanego przez European Mentoring and Coaching Council realizowanego w Bennewicz Instytut Kognitywistyki. Twórca programu mentoringowego kształcącego zawodowych mentorów zgodnie z kodem etycznym EMCC…

więcej

Anna Jera

Dyrektor Programowy Instytutu Kognitywistyki, wykładowca, trener kognitywny, mentor, coach

Ukończyła Uniwersytet Wrocławski na Wydziale Prawa i Administracji, Szkołę Trenerów Biznesu oraz Szkołę Coachów w Grupie TROP, studia podyplomowe w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Rozwój Regionalny…

więcej

Program szkolenia

Psychologia Doświadczeń Subiektywnych

Etap I. W głąb Psychologii Doświadczeń Subiektywnych

Moduły – Tematy realizowane w formule wykładowo – warsztatowej online na żywo 

1. Fundamenty Psychologii Doświadczeń Subiektywnych (PDS)

    • Czym jest PDS i na jakich założeniach się opiera? 
    • Człowiek w procesie budowana mostów między światem indywidualnym, a zewnętrznym.

2. Klasyczna diagnoza kliniczna i wynikająca z niej patologia – dwa niepokojące terminy współczesnej psychologii

    • Wyjście z sytuacji patalogizującej
    • Budowania świadomej tożsamości jednostki 

3. Duchowość jako dążenie do osobistej równowagi i spójności 

    • Co się kryje pod terminem „duchowość”. Zjawiska duchowe w technologicznym świecie
    • Zjawiska niedualne i nieliniowe

4. W drodze do indywidualnej integracji osobowości 

    • Czym jest zasobność człowieka i jak ja rozwijać?
    • Zmiana – możliwa jedynie dzięki doświadczeniu zasobności osobistej

5. Nieświadomość i wgląd w jej procesy

    • Doświadczenie lęku i traumy – cienie przeszłości i ciemne bloki w rozwoju 
    • Integracja odszczepionych elementów osobowości 

6. Żałoba po dzieciństwie jako świadomy remanent  wzorców dzieciństwa 

    • Wgląd w nieświadome programy wczesnodziecięce i ponowna świadome integracja
    • Zamknięcie i odłączenie wzorców dzieciństwa jako otwarcie na zintegrowaną, zasobną dorosłość 

7. Syndrom porzucania i bycia porzuconym – rozstanie jako doświadczenie zranienia i  otwartej traumy

    • Uzdrawianie syndromu Davy’ego Jonesa – wyjście z doświadczenia bycia porzuconym. Wyjście z kompleksu ofiary. 
    • Uzdrawianie syndromu Tia Dalma – Calypso – jako doświadczenie porzucania. Wyjście z kompleksu sprawcy.

8. Inicjacja w dorosłość. Dorosła tożsamość jako brama do dobrostanu i szczęśliwego funkcjonowania

    • Czym jest inicjacja w dorosłość u osób nominalnie i metrykalnie dorosłych?
    • Wielkie Zadanie Inicjacyjne, czyli osobisty proces 

Etap II. Poznawanie języków jakimi posługują się ludzie

Moduły – Tematy realizowane w formule wykładowo – warsztatowej offline (webinary do obejrzenia i odsłuchania).

    • Język miłości
    • Język wampira
    • Język „kosmity”
    • Język snów
    • Język trójkąta dramatycznego
    • Język „Matki Polski”
    • Język dziecka w dorosłym
    • Język szczęściarzy
    • Język zmiany
    • Język (bez) lęku
    • Język samoakceptacji
    • Język szczęśliwej bez winy
    • Język talentu
    • Język zmiany (2)
    • Język równowagi
    • Język oporu psychologicznego
    • Język snów (2)
    • Język manipulacji
    • Język (bez) przemocy
    • Język (bez) wewnętrznego cienia
    • Język zasobności i dobrostanu

Etap III. Grupowa praca rozwojowa z wykorzystaniem poznanych modeli i technik

Moduły – Tematy realizowane w formule wykładowo – warsztatowej online na żywo  

1. Sny i język snów

    • Metaforyczne treści jako istotna informacja z poziomów nieświadomych osobowości 
    • Techniki i metody interpretacyjne 

2. Manipulacja i język wampira

    • Jak zdiagnozować relację dysfunkcyjna i toksyczną – jak się do niej uwolnić
    • Praca z procesem traumatycznym w relacjach. Krzywda i wina, dojrzałość i współzależność

3. Wykorzystanie kreatywności i języka artysty w pracy rozwojowej 

    • Integrowanie odszczepionych treści poprzez wyraz artystyczny 
    • Różne środki wyrazu – różne drogi do ekspresji emocji i integracji

4. Spójna tożsamość w drodze do iluminacji i przebudzenia 

    • Od czego zależy spójna tożsamość – jak ją osiągnąć, zachować i wzmacniać?
    • Duchowość jako stan umysłu przebudzonego. Od samoświadomości do przebudzenia  

Etap IV. Podsumowanie procesu i sesja indywidualna

Moduły – Tematy realizowane w formule wykładowo – warsztatowej offline i online na żywo  

1. Przygotowanie do sesji podsumowującej online

    • Sprawozdanie z wybranych przez Uczestnika i wykonanych ćwiczeń (7 z 21) do Etapu II „21 języków” 
    • Sprawozdanie z wykonanych zadań integrujących tożsamość ( Żałoba po dzieciństwie, Wielkie Zadanie Inicjacyjne, Syndrom Davy’ego Jonesa i/lub Syndrom Calipso)
    • Sprawozdanie z ćwiczeń na podstawie książki „ Przerażające oddziaływania na odległość” M. Bennewicza

2. Aktywne przygotowanie do sesji indywidulanej – wnioski z ćwiczeń 

    • Wypełnienie formatki do sprawozdania A,B i C (udostępnionej na onlineinstytut)
    • Wypełnienie testu do etapu I 
    • Wypełnienie testu do etapu II „21 języków”
    • Odbycie sesji indywidualnej – zamknięcie procesu

Struktura webinarów – program ramowy

Psychologia Doświadczeń Subiektywnych

Dzień pierwszy

  1. O czym był poprzedni webinar, czego dotyczył poprzedni temat – odwołanie do nagrania na https://instytutbennewicz.pl/szkolenia-online/ (z wyjątkiem pierwszego spotkania)
  2. Dzisiejszy język – dzisiejszy zakres tematyczny – o czym będzie mowa?
    • język snów, hipnozy, spójności
    • Z jakiego powodu dany obszar jest tak ważny dla procesu rozwoju
  1. Czym jest dany język? (np. język snów, język spójności itd.)? – najważniejsze pojęcia
    • Odwołanie do książki „21 spotkań” autorstwa Maciej Bennewicz i Katarzyna Zaremba oraz „Szczęśliwa bez winy” autorstwa Maciej Bennewicz i Anna Jera
  1. Jak możemy wykorzystywać dany obszar (np. sny, hipnozę, spójność itd.) do pracy z klientami?
  2. Jakie ma praktyczne przełożenie temat dzisiejszego języka na życie codzienne?
    • W jaki sposób oddziałuje na proces dany język /obszar?
    • Jak oddziałuje na klienta? W czym pomaga? Co wspiera?
  1. Jak pracować np. ze snami, hipnozą, spójnością itd.?
    • Technika pracy w danym obszarze
    • Na co zwrócić uwagę? Jak pracować?
  1. Model ćwiczenia praktycznego – technika – metoda – ćwiczenie
  2. Krótkie podsumowanie – krótkie zadanie inspirujące na następny dzień

Dzień drugi

  1. Podsumowanie modelu pracy w danym temacie np. język snów, hipnozy, spójności itd.
  2. Przypomnienie: techniki – metody – ćwiczenia
  3. Ćwiczenia praktyczne online
  4. Omówienie poszczególnych ćwiczeń – wnioski
  5. Zapowiedź kolejnego spotkania i jego tematu
  6. Podsumowanie i wnioski końcowe

Etap IV będzie podsumowany/ewaluowany przy pomocy testu wiedzowego (część teoretyczna) oraz w wyniku analizy wybranego snu, pracy plastycznej lub innego przykładu. Analizę uczestnik powinien przeprowadzić w formie nagrania video lub audio maksymalnie 10 minutowego, udostępnionego do weryfikacji superwizorom Instytutu do wcześniej ustalonego terminu granicznego.

Certyfikacja

Proces certyfikacji oraz uzyskiwania licencji BIK PDS przebiega kilku etapowo w czasie trwanie całego kursu i składa się z następujących elementów:

  1. Wszechstronna znajomość oraz zrozumienie prezentowanego materiału w tym zdolność do stosowania narzędzi w praktyce.
  2. Przygotowanie do sesji podsumowującej online
  3. Sprawozdanie z wybranych przez Uczestnika i wykonanych ćwiczeń (7 z 21) do Etapu II „21 języków” 
  4. Sprawozdanie z wykonanych zadań integrujących tożsamość ( Żałoba po dzieciństwie, Wielkie Zadanie Inicjacyjne, Syndrom Davy’ego Jonesa i/lub Syndrom Calipso)
  5. Sprawozdanie z ćwiczeń na podstawie książki „ Przerażające oddziaływania na odległość” M. Bennewicza
  6. Aktywne przygotowanie do sesji indywidulanej – wnioski z ćwiczeń 
    • Wypełnienie formatki do sprawozdania A,B i C (udostępnionej na onlineinstytut)
    • Wypełnienie testu do etapu I
    • Wypełnienie testu do etapu II „21 języków”

     7. Odbycie sesji indywidualnej – zamknięcie procesu

     8. Zaliczenie całości kursu i przyznanie certyfikatu.

 

Uczestnik otrzyma:

1. Książki:

  • „21 Spotkań” – M. Bennewicz i K. Zaremba
  • „Tao i samoświadomość” – M. Bennewicz,
  • „Przerażające oddziaływania na odległość” cz. I – III – M. Bennewicz

2. Materiały PDF z każdej sesji 

3.  Zestawy ćwiczeń w PDF

4.  Dostęp do wszystkich nagrywanych materiałów merytorycznych (audio – wideo) 

5. Zaświadczenie potwierdzające udział w kursie. 

6. Certyfikat i legitymację licencyjną

 

Wymiar godzin 

Łącznie 156,5 godzin dydaktycznych w tym: 

    • 96 h zegarowych (128 h dydaktycznych) – 24 sesji online (4 godziny zegarowe każda) 
    • 20 h zegarowych  – 26,5 h dydyktycznych webinarów offline 
    • 1,5 h zegarowych (90 minut) – 2 h dydaktyczne- sesji superwizyjnych z jednym z prowadzących 

Plus: 

    • minimalnie 45 h dydaktycznych pracy własnej nad zadaniami domowymi po poszczególnych modułach 
    • 10 h dydaktycznych pracy własnej



Zapisy na szkolenie

Psychologia Doświadczeń Subiektywnych

Kontakt

W przypadku pytań odnośnie szkolenia bądź terminów serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Anna Jera
tel. +48 667 951 ... pokaż numer
e-mail: biuro@instytutbennewicz.pl

Formularz zapisu na szkolenie