Certyfikowany Mentor Kognitywny

First Degree – Edycja Online

Termin:

  • 1 weekend:
    • 8 stycznia w godzinach 17:00 – 21:00
    • 9-10 stycznia w godzinach 10:00 – 14:00
  • 2 weekend:
    • 15 stycznia w godzinach 17:00 – 21:00
    • 16-17 stycznia w godzinach 10:00 – 14:00
  • 22 styczniaSuperwizja grupowa w godzinach 18:00 – 21:00
  • 3 weekend:
    • 29 stycznia w godzinach 17:00 – 21:00
    • 30-31 stycznia w godzinach 10:00 – 14:00

Czas trwania: moduły 4 godzinne, łącznie 39 godzin w 10 spotkaniach
Cena: 2599 zł brutto

Informacje o szkoleniu

Mentor Kognitywny – Mentoring. First Degree

Program jest realizowany modułowo w trybie szkolenia online w modułach czterogodzinnych (cztery godziny zegarowe z przerwą) i jest rejestrowany. Każdy uczestnik otrzyma login i hasło do swojego konta gdzie w dowolnym czasie, przez 3 miesiące po zakończeniu kursu, będzie mógł wracać materiału dowolną ilość razy. Uczestnictwo w kolejnych spotkaniach online nie jest wymagane.

W każdym, czterogodzinnym module szczegółowo omawiane jest konkretne ćwiczenie lub metoda na podbudowie – uznanej, sprawdzonej empirycznie teorii naukowej oraz na podstawie realizowanych w polskim (i anglojęzycznym) środowisku biznesowym procesów mentoringowych.

Kurs nie tylko przygotowuje do pracy mentoringowej, lecz również pozwala sprostać wymogom czasu i umożliwia opanowanie umiejętności prowadzenia sesji mentoringowych (i zarządczych) online. Kurs podąża za głosem czasu i uwzględnia wymogi nowej, trudnej rzeczywistości gospodarczej. Wyposaża menadżerów w niezbędne umiejętności na zmieniającym się z tygodnia na tydzień – rynku pracy.

Każdy z modułów stanowi odrębną całość. Pierwszy moduł (First Degree) jest szkoleniem warsztatowym na poziomie podstawowym, drugi moduł (Second Degree) jest szkoleniem zaawansowanym.

Przebieg procesu edukacji

Mentoring. First Degree

  • Każdy czterogodzinny moduł zawiera minimum jedno ćwiczenie (technikę praktyczną do pracy z klientem).
  • W czasie kursu odbędzie się jedna sesja superwizji grupowej (22.01.2020 godz. 18:00-21:00) z wykładowcami prowadzącymi zajęcia – na zasadzie pytań i odpowiedzi oraz rozstrzygania niejasnych zagadnień i kwestii, jeśli takowe się pojawią.
  • Po każdej 4 godzinnej sesji uczestnicy otrzymają zadanie lub ćwiczenie domowe, którego wykonanie stanowi trening praktyczny poznanej wiedzy, narzędzia oraz stanowi fundament do pracy w superwizji grupowej.
  • Materiał szkoleniowy realizowany jest na podstawie książek: Złote zasady, Bennewicz M., Prelewicz A., Gliwice 2019, Wydawnictwo Helion oraz tych samych autorów Mentoring. Zestaw narzędzi Gliwice 2019, Wydawnictwo Helion a także Coaching i mentoring w praktyce. Podejście kognitywistyczne. Wydanie nowe rozszerzone. Bennewicz M., Warszawa 2017, Wydawnictwo Coach & couch _Autobus i Kanapa
    • Treści podręcznika należy uznać za rozstrzygające w kwestiach niejasnych oraz pogłębiające w przypadku pracy własnej uczestników.
    • Ponadto podręcznik stanowi zasobnik ćwiczeń w przypadku potrzeby uzupełnienia jakiegoś zagadnienia o pracę własną uczestnika (np. jako zadanie domowe)
    • Każdy uczestnik otrzymuje pakiet książek (na wskazany przez siebie adres):
      • Złote zasady, Bennewicz M., Prelewicz A., Gliwice 2019, Wydawnictwo Helion
      • Zestaw narzędzi, Bennewicz M., Prelewicz A. Gliwice 2019, Wydawnictwo Helion
      • Coaching i mentoring w praktyce. Podejście kognitywistyczne. Wydanie nowe rozszerzone. Bennewicz M., Warszawa 2017, Wydawnictwo Coach & couch _Autobus i Kanapa
  • Warunkiem zaliczenia kursu jest zdanie testu online (test wielokrotnego wyboru).
  • Jakość realizacji mentoringu w praktyce zależy w dużej mierze od zrozumienia i przyswojenia tzw. silnika ćwiczenia, czyli metody od A do Z, krok po kroku. Ćwiczenia i modele mentoringowe nie mogą być zatem przyswojone pobieżnie, płytko bez przećwiczenia i dogłębnej znajomości zasad.
  • Odpowiedzialność za jakość edukacji leży zarówno po stronie trenerów realizujących program jak i każdego z uczestników – poprzez aktywne zaangażowanie w zajęcia, zwłaszcza przy pracy online, która wymaga samodyscypliny i konsekwencji. Każdy z uczestników otrzyma login i hasło.

 

Przebieg zajęć

  • Szkolenie online realizowane jest w modułach 4 godzinnych z krótką przerwą – łącznie 39 godzin w 10 spotkaniach w następujących terminach:
    • 08 stycznia w godz. 17:00 – 21:00
    • 09 stycznia w godz. 10:00 – 14:00
    • 10 stycznia w godz. 10:00 – 14:00
    • 15 stycznia w godz. 17:00 – 21:00
    • 16 stycznia w godz. 10:00 – 14:00
    • 17 stycznia w godz. 10:00 – 14:00
    • 22 styczniaSuperwizja grupowa w godzinach 18:00 – 21:00
    • 29 stycznia w godz. 17:00 – 21:00
    • 30 stycznia w godz. 10:00 – 14:00
    • 31 stycznia w godz. 10:00 – 14:00

Dla kogo?

Kurs skierowany jest do: menedżerów, liderów, trenerów wewnętrznych, coachów, psychologów, pracowników HR i działów szkoleń, samodzielnych pracowników, freelancerów jako okazja do nabycia, poszerzenia i pogłębienia wiedzy na temat mentoringu na podbudowie doświadczeń praktycznych oraz sprawdzonych metod, ćwiczeń i technik praktycznych.

Korzyści wynikające z kursu

Mentoring. First Degree

  • W czasie kursu uczestnicy opanują umiejętności zarządzania pracownikami z użyciem metody mentoringowej.
    • Kompetencje mentoringowe stanowią obecnie najnowocześniejsze i zarazem najbardziej efektywne podejście do zarządzania rozwojem osób dorosłych w ich środowisku zawodowym.
    • Ponadto model opracowany przez Bennewicz Instytut Kognitywistyki (w skrócie BIK) zawiera w sobie podejście sprawdzone od strony praktycznej (w biznesie polskim oraz angielskojęzycznym) popartym badaniami naukowymi.
  • Mentor to doświadczony w danej branży menedżer łączący w swojej roli kompetencje zbliżone do roli trenera sportowego – zarządza procesem rozwoju pracownika poprzez efektywny trening.
    • Jest również świadomym edukatorem, czyli nauczycielem, który w umiejętny sposób dostosowuje ćwiczenia, techniki oraz przebieg nauki (treningu) do swojego klienta (mentee) uwzględniając jego rolę zawodową, posiadane predyspozycje i umiejętności wyjściowe.
  • Główną korzyścią wynikającą z kursu jest nabycie umiejętności świadomego i skutecznego uczenia innych w praktyce biznesowej i życiowej.
    • Pierwszą kwestią jest samemu umieć, znać, kreować daną dyscyplinę (branżę), być świetnym specjalistą w danej dziedzinie.
    • Drugą jest umiejętność zarządzania ludźmi w sposób klasyczny (organizacja pracy, odpowiednia alokacja zasobów, motywowanie, kontrolowanie itp.)
    • Trzecią – współczesną kompetencją zarządczą – jest umiejętność uczenia innych na bazie własnych doświadczeń. Umiejętność uczenia, nauczania i prowadzenia treningu rozwojowego uznaje się współcześnie za jedną z najważniejszych kompetencji nowoczesnego lidera. Jest to również kompetencja najwyżej doceniana i wynagradzana na współczesnym rynku pracy.
    • Czwarta kompetencja, którą opanują uczestnicy naszego kursu, to umiejętność prowadzenia skutecznych sesji mentoringowych online. W dobie pandemii i nieprzewidywalnych zmian gospodarczych i klimatycznych większość działań edukacyjnych i rozwojowych przeniosła się do sieci. Zdolność sprawnego prowadzenia sesji mentoringowych online stała się wymogiem czasu.

Uczestnicy posiądą m.in. umiejętności:

  • Prowadzenia skutecznej sesji mentoringowej online z klientem.
  • Zastosowania narzędzi i ćwiczeń służących do skutecznego rozwijania kompetencji pracowniczych i ogólnoludzkich.
  • Zastosowania ćwiczeń mentoringowych od A do Z, od stawiania realistycznych celów do wymiarowania celów, nazywania efektów (czyli rezultatów działań) aż do tworzenia ścieżki treningowej pozwalającej realizować powzięte zamiary i uzyskiwać planowane wyniki.
  • Stosowania narzędzi mentoringowych w różnych sytuacjach zarządczych – od pomocy w rozwoju kompetencji pracowniczych, do tworzenia projektów biznesowych i życiowych.
  • Uczestnicy poznają mechanizmy minimum dwunastu technik (ćwiczeń edukacyjnych, narzędzi zmiany) tzw. silniki ćwiczeń. W czasie kursu przećwiczą silniki aż do podstawowej biegłości w ich stosowaniu, rozpoznają zasady ćwiczenia, jego skuteczności oraz sytuacje, w których należy je zastosować w pracy mentoringowej z klientem.

Efekty z pozyskanej wiedzy

Mentoring. First Degree

  • Model edukacyjny BIK pozwala na szybkie, przyjemne i skutecznie opanowanie skomplikowanych umiejętności mentoringowych w sposób produktywny – prowadzący do realizacji zamiarów biznesowych i rozwojowych.
  • Opieramy się na wieloletnich doświadczeniach prowadzenia sesji mentoringowych, coachingowych i terapeutycznych online. Nasz kurs przygotowuje do prowadzenia monitoringu zarówno online jak i face to face.
  • Korzystając z zasobów współczesnej, światowej kognitywistyki oraz dwudziestu lat współpracy z różnymi branżami polskiego biznesu (od pierwszych lat tworzenia się kapitalizmu w Polsce do dnia dzisiejszego) – stworzyliśmy w BIK model skuteczny, odpowiadający polskim potrzebom i polskiej mentalności pracownika i menadżera, oparty m.in. na efektywności zaczerpniętej ze sportu, psychologii pozytywnej i podejścia projektowego.
  • Cały kurs i jego poszczególne moduły są skonstruowane w sposób pozwalający uczestnikowi prześledzić i przećwiczyć proces mentoringu od A do Z. Kurs stanowi również całość odpowiadającą – moduł po module, krok po krok – postępowaniu mentoringowego z realnymi klientem. Uczymy zatem uczestników w sposób odzwierciedlający przebieg realnych sesji mentoringowych z klientami.
  • Kurs prowadzą trenerzy certyfikowani w BIK, objęci stałą superwizją oraz wsparciem merytorycznym, osoby z wieloletnim doświadczeniem biznesowym.

Trenerzy

Maciej Bennewicz

Założyciel Instytutu Kognitywistyki, wykładowca kognitywny, superwizor, master coach, mentor

Twórca programu coachingowego European Quality Award akredytowanego przez European Mentoring and Coaching Council realizowanego w Bennewicz Instytut Kognitywistyki. Twórca programu mentoringowego kształcącego zawodowych mentorów zgodnie z kodem etycznym EMCC…

więcej

Anna Prelewicz

Dyrektor Programowy Instytutu Kognitywistyki, wykładowca, trener kognitywny, mentor, coach

Ukończyła Uniwersytet Wrocławski na Wydziale Prawa i Administracji, Szkołę Trenerów Biznesu oraz Szkołę Coachów w Grupie TROP, studia podyplomowe w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Rozwój Regionalny…

więcej

Program szkolenia

Certyfikowany Mentor Kognitywny

Tydzień pierwszy (3 moduły)

Mentoring. First Degree

Moduł pierwszy (4h zegarowe)

  • Wprowadzenie
    • Zasady kontraktu
    • Sesja kontraktowa w mentoringu
      • Na czym polega?
      • Jakiego rodzaju ustalenia należy poczynić?
  • Czym jest mentoring na tle innych dyscyplin edukacyjnych i rozwojowych?
    • W jakich obszarach mentoring może być skuteczny, a w jakich nie
    • Ćwiczenie: Matryca edukacyjna – szczegółowe omówienie ćwiczenia
      • Wnioski i pytania
  • Zadanie domowe
    • Wykonaj ćwiczenie: Matryca edukacyjna dla swojego zespołu lub dla wybranego członka zespołu

Moduł drugi (4h zegarowe)

  • Zasady pracy w mentoringu
    • Kluczowe kryteria w mentoringu
      • Co robić należy, czego nie należy robić?
      • Na jakich zasadach i normach opieramy się w pracy z klientem?
      • Etyka pracy w mentoringu
  • Wpływ społeczny, manipulacja i świadoma edukacja
    • Czym jest wpływ społeczny i jak oddziałuje na jednostki?
    • Czym jest manipulacja i dlaczego jest szkodliwa – zwłaszcza w mentoringu?
    • Dyrektywność jako cecha mentoringu
    • Ćwiczenie: Matryca wpływu i manipulacji – szczegółowe omówienie ćwiczenia
      • Wnioski i pytania
  • Zadanie domowe
    • Wykonaj ćwiczenie: Mentor i manipulator. Cechy dobrego lidera z przeszłości

Moduł trzeci (4h zegarowe)

  • Błędne koło komunikacji
    • Od nadinterpretacji do postracjonalizacji
    • Jak błędne założenia wpływają na konflikty i nieprozumienia w pracy?
  • Znaczenie świadomego dystansu wobec usłyszanych komunikatów. Jak trafnie przenalizować usłyszany komunikat?
    • Ćwiczenie: Pozycja obserwatora i odpowiedź na apel/ komunikat – szczegółowe omówienie ćwiczenia
      • Wnioski i pytania
  • Zadanie domowe
    • Wykonaj ćwiczenie: Pozycja obserwatora/odpowiedź na apel

Tydzień drugi (3 moduły)

Mentoring. First Degree

Moduł czwarty (4h zegarowe)

  • Znaczenie trafnej i dostosowanej komunikacji interpersonalnej w mentoringu
    • Na czym polega dostosowanie komunikacji?
    • Jakie są metody ułatwiające i usprawniające komunikowanie się?
    • Zasady feedbacku w mentoringu. Mentor, jako udzielający wskazówek i korygujący zachowania
    • Ćwiczenie: Prawidłowy i skuteczny feedback mentoringowy
    • Ćwiczenie: 3B – szczegółowe omówienie ćwiczeń
    • Wnioski i pytania
  • Zadanie domowe
    • Wykonaj ćwiczenie: 3B na wybranym przykładzie

Moduł piąty (4h zegarowe)

  • Komunikat mentoringowy i stop klatka – jako metoda skutecznego porozumiewania się z mentee
    • Śledzenie ścieżki komunikatu, jako warunek skutecznej realizacji zadań
    • Znaczenie zdawania pytań w mentoringu
      • Rodzaje pytań mentoringowych
      • Technika GROW i model Johna Whitmora w wersji mentoringowej
      • Ćwiczenie na podstawie modelu pytań whitmorowskich
      • Pytania
  • Zadanie domowe
    • Wykonaj ćwiczenie: GROW z pytaniami na podstawie wybranego przykładu

Moduł szósty (4h zegarowe)

  • Wyznaczenie celów w mentoringu.
    • Od celu do efektu – różnice dotyczące zamiaru i rezultatu oraz ich znaczenie w projektach biznesowych
    • Ćwiczenie: Rama celu i rama problemu – skutki funkcjonowania w płaszczyźnie krytyki i zalety płaszczyzny celów
    • Określanie wskaźników efektywności
    • Miary jakościowe i ilościowe
  • Ćwiczenie: CEWWKA (Cel/Efekt/Wynik/Wskaźnik/Analiza) – szczegółowe omówienie ćwiczenia
    • Wnioski i pytania
  • Zadanie domowe
    • Wykonaj ćwiczenie: CEWWKA dla wybranego celu

Tydzień trzeci (3 moduły)

Mentoring. First Degree

Moduł siódmy (4h zegarowe)

  • Jak wyznaczać etapy projektu w oparciu o model CEWWKA?
    • Diagram ryby, na podstawie modelu Kaoru Ishikawy
    • Ćwiczenie: Diagram ryby – szczegółowe omówienie ćwiczenia
    • Ćwiczenie: Człowiek projekt – szczegółowe omówienie ćwiczenia, jako podejścia metaforycznego do budowania etapów projektu
      • Wnioski i pytania
  • Zadanie domowe
    • Wykonaj ćwiczenie: Człowiek Projekt lub Diagram Ishikawy dla wybranego celu.

Moduł ósmy (4h zegarowe)

  • Praca z dylematem, czyli jak dokonywać użytecznych wyborów spośród rozważanych opcji? (sytuacja, w której klient waha się co do wyboru konkretnej opcji w rozważanej sprawie)
    • Ćwiczenie: Praca z dylematem – szczegółowe omówienie ćwiczenia
      • Wnioski i pytania
  • Zadanie domowe
      • Wykonaj ćwiczenie: Praca z dylematem, rozważ dylemat w praktyce

Moduł dziewiąty (4h zegarowe)

  • Jak ustalać priorytety oraz dynamikę zmiany w konkretnej sytuacji lub projekcie?
    • Ćwiczenie: Wzorzec/ adaptacja – szczegółowe omówienie ćwiczenia
  • Potrzeby i spodziewane korzyści jako miara efektywności podjętego działania lub projektu
    • Ćwiczenie: Potrzeby/ korzyści – szczegółowe omówienie ćwiczenia
      • Wnioski i pytania
  • Udostępnienie testu. Zamknięcie szkolenia w części merytorycznej

Kontakt

W przypadku pytań odnośnie szkolenia bądź terminów serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Anna Prelewicz
tel. +48 667 951 ... pokaż numer
e-mail: biuro@instytutbennewicz.pl

Formularz zapisu na szkolenie




    Chcę otrzymać fakturę VAT








    Call Now Button+48 667 951 750